digitreview

the news

digitreview

the news

review

هدست واقعیت مجازی چیست ؟ عینک واقعیت مجازی چیست ؟ این دو پرسشی است که اغلب افراد هنگام رویارویی با این دستگاه با آن مواجه میشوند و دوست دارند که بیشتر ازدیگران از عملکرد و طرز استفاده از عینک واقعیت مجازی سر در بیاورند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، در این مقاله از اخبار تکنولوژی تک نیوز، سعی کرده ایم که بهترین اطلاعات ممکن را به شما کاربران بدهیم و علاوه بر آشنا شدن با عملکرد و کارایی این عینکها، با طرز کار و نحوه استفاده از این دستگاه ها هم آشنا شوید.

 Ø¹ÛŒÙ†Ú© و هدست واقعیت مجازی چیست ؟ + طرز کار و نحوه استفاده


امروزه، چه در سطح جهان و چه در سطح ایران، استفاده از عینک واقعیت مجازی رونق و رواج بیش‌تری یافته و همین امر نوید آن می‌دهد که در ماه‌ها و سال‌های آینده نسخه‌های پیش‌رفته‌تر هدست‌های واقعیت مجازی کنونی مورد استفاده‌ای گسترده قرار گیرند و اوضاع به گونه‌ای شود که لااقل از هر 2 کاربر گوشی، 1 نفر کاربر این هدست ها باشد. احتمال بسیار زیاد می‌دهیم که شما تا کنون یا یکبار از این عینکها استفاده کرده‌اید یا لااقل یک بار هم که شده نام آن به گوش‌تان خورده.


واقعیت مجازی چیست؟

پیش از آن که به هدست واقعیت مجازی و چیستی آن پرداخته شود، بد نیست ابتدا نگاهی به مبحث واقعیت مجازی داشته باشم. واقعیت مجازی (Virtual Reality)، همان‌گونه که از نام‌اش برمی‌آید، به معنای مجازی بودن یک واقعیت است. اما دقیقاً یعنی چه؟ VR یعنی آن که به وسیله‌ی کامپیوتر و موارد مربوط به آن یک فضا برای کاربر شبیه‌سازی شود، فضایی که پس از مدتی کوتاه کاربر گمان بر واقعی بودن آن می‌برد، در صورتی که این فضا صرفاً یک فضای مجازی است.


عینک هدست واقعیت مجازی چیست ؟

هدست واقعیت مجازی کاملاً مبتنی بر تکنولوژی VR است. با استفاده از این هدستها، کاربر وارد دنیایی دیگر می‌شود و فضایی مجازی به عنوان فضای واقعی به کاربر نمایش داده می‌شود و کاربر با حرکات خود، به عنوان اول شخص، می‌تواند در فضاهای مختلفی حضور داشته باشد و حرکت کند، دقیقاً همانند دنیای فیزیکی و واقعی. عینک واقعیت مجازی امکان استفاده از Virtual Reality را به صورت فیلم، بازی یا یک موقعیت 360 درجه‌ی قبلاً ضبط شده فراهم می‌آورد.

منبع: tech-news


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۹/۲۷
davood akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی