digitreview

the news

digitreview

the news

review

در این مطلب به معرفی و برسی فنی بی‌وای‌دی S7، همراه با مقایسه آن با کراس‌اورهای مشابه، مثل دامای S7 و چری تیگو 7 می‌پردازیم. محصولات برند بی‌وای‌دی، توسط شرکت کارمانیا در ایران، عرضه می‌شوند.

فاز جدید واردات خودروهای چینی به ایران، فراتر از نمونه‌های اقتصادی و نسبتا بی‌کیفیت سال‌های گذشته انجام می‌شود. مدل‌های جدید، نه‌تنها پهن‌پیکر و گران‌قیمت هستند، بلکه از نظر استانداردهای ساخت و تجهیزات رفاهی، در سطح بسیار خوبی، قرار دارند. امروزه، واردکنندگان خودروهای چینی، تمرکز بیشتری بر کراس‌اورها نشان می‌دهند و پرچمداران برندهای گوناگون را به بازار ایران، معرفی می‌کنند. چنین محصولاتی، در کلاس قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان جای ندارند و حالا پس از رشد ارزش ارزهای خارجی، با هزینه‌ای نزدیک به قیمت کراس‌اورهای کره‌ای در یک سال قبل، پیش‌فروش می‌شوند.

گروه خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD)، در مقایسه با دیگر شرکت‌های فعال در صنعت خودروی چین تازه وارد و کم‌سابقه محسوب می‌شود؛ اما با گذشت ۱۵ سال از تاسیس، آنچنان رشد کرده است که محصولات متنوعی ارائه می‌کند و در کشور چین، یک خودروساز صاحب فناوری و فعال در بحث انرژهای نو، شناخته می‌شود. محصولات بی‌وای‌دی ، شامل ۸ مدل انواع سواری بنزینی، دو محصول هیبریدی و یک خودروی تمام برقی می‌شود که مجموعا با ۱۱ مدل و تولید سالیانه‌ی ۵۵۰ هزار دستگاه، رتبه‌ی دهم بزرگ‌ترین خودروساز چین را در اختیار داد. جالب است بدانید، بی‌وای‌دی چین، هم‌اکنون بزرگ‌ترین تولید کننده‌ی خودروهای پلاگین هیبرید جهان است و بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از این قبیل محصولات، شامل دو مدل F3DM و Qinرا، در سال ۲۰۱۶ به فروش رسانده است. گروه بی‌وای‌دی در زمینه‌ی تولید انواع خودروهای تمام برقی، خصوصا اتوبوس برقی، فعالیت گسترده‌ای دارد و قرار است با مدل‌های الکتریکی مناسب برای حمل و نقل عمومی، وارد بازار اروپا و امریکا شود.

از نظر ارزش کیفی در محصولات برندها، باید اعتراف کرد که شرکت‌های خودروساز چینی هم، به ۲ گروه کلی تقسیم می‌شوند. دسته‌ی اول، کیفیت ساخت بالاتری نسبت به گروه دیگر دارند؛ زیبایی ظاهری قابل قبولی در طراحی داخلی و خارجی ارائه می‌کنند؛ با ایمنی مناسب عرضه می‌شوند و البته، بازارهای خارج از چین را هدف قرار داده‌اند. با این اوصاف، می‌توان نتیجه گرفت که شرکت بی‌وای‌دی، در گروه اول قرار می‌گیرد و هرچند که باکیفیت‌ترین یا پرفروش‌ترین خودروساز چین محسوب نمی‌شود، اعتماد بازار داخلی و خارجی (در کشورهای عربی، منطقه‌ی روسیه، امریکای جنوبی و شرق آسیا) را، جلب کرده است.

منبع: zoomit

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۷/۱۲
davood akbari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی